Köpvillkor

När du slutför ett köp på hemsidan omfattas din order av nedanstående villkor. Villkoren gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

Allmänt

1. Köpinformation
Du måste vara minst 18 år för att ingå köpavtal med oss.

2. Orderbekräftelse
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@sipper.se.

3. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms. Du ser det totala beloppen som ska betalas i kassan. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset utan någon förvarning.

4. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Sipper.se ger ingen garanti att produktbilderna på hemsidan exakt speglar produkternas verkliga utseende då em viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärmar, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

betalning

5. Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på internet. Genom att fylla i några enkla uppgifter identifierar du dig och du kan välja det betalningssätt som passar dig bäst. Betalningssätten som erbjuds är swish, faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du att betala med någon av Klarnas kampanjer som kan variera från tillfälle till tillfälle. Alla fakturor skickas per mail, om du vill ha din faktura per brev kan du kontakta Klarna eller vår kundservice. Tyvärr har vi i dagsläget inte möjlighet att erbjuda E-faktura.

frakt och leverans

6. Leverans till ombud med Postnord 49 kr
Vi skickar iväg din beställning med spårbart kollinummer. Du kommer få kollinummer för din order så att du kan spåra ditt paket på Postnords hemsida. När paketet har anlänt till ditt utlämningsställe och är redo för upphämtning får du ett SMS. För att kunna hämta ut paketet hos ditt portombud krävs uppvisande av giltlig legitimation.

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att postnord håller sina lovade leveranstider. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@sipper.se.

7. Outlösta försändelser
Försändelser som levererats och ej löses ut av kunden inom 14 dagar skickas tillbaka till oss på kundens bekostnad. Som kund är det upp till dig att ange en giltig och korrekt leveransadress samt telefonnummer när du genomför beställningen. Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift på upp till 299 kr för att täcka returfrakt och hanteringskostnader.

Observera att ej uthämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut din försändelse, därefter går det bra att returnera den

reklamationer och ångerrätt

8. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du tagit emot en vara som du har beställt.

8.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste informera oss att du ångrar ditt köp genom att maila info@sipper.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vid retur står du för returfrakt, leverans och skick på produkterna. Därför bör varorna vara välpaketerade och helst i sin ursprungliga förpackning. 

8.2 Ångerrätten gäller inte vid:
– Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

8.3 Återbetalning
Så fort vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och mottagit din vara, återbetalar vi dig inom 14 dagar. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

9. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

9.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@sipper.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte är möjligt för oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

övrigt

10. Ändring av villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

11. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

12. Vid tvist
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.